کیوی وخواص آن

کيوي منبعي غني و سرشار از ويتامين C است و مقدار ويتامين C آن از پرتقال نيز بيشتر است. همچنين دانه‌هاي سياه آن حاوي ويتامين D است. کيوي همچنين داراي ويتامين A ويتامين‌هاي B2، B1، B? و ساير ويتامين‌هاي گروه ب مي‌باشد. کيوي از ميوه‌هاي بسيار کم کالري است.

161174

و از جهت ميزان کالري همرديف زردآلو و نارنگي است. مقدار پتاسيم آن از موز بيشتر است. از ميزان منيزيم بسيار بالايي نيز برخوردار است و به همين خاطر نيز امکان مبتلا شدن به بعضي از سرطان‌ها و بيمارهاي قلبي را کاهش مي‌دهد. همچنين داراي مس، آهن و فسفر است. کيوي ميوه‌اي است که مواد غذايي بالا و در صد کالري بسيار پاييني دارد، از اينرو مي‌توان آن را در رده ميوه‌هاي بسيار مفيد قرار داد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *